انجام پایان نامه مکانیک تبدیل انرژی

انجام پایان نامه مکانیک تبدیل انرژی

انجام پایان نامه مکانیک تبدیل انرژی

65

آنچه باید از رشته “پایان نامه مکانیک تبدیل انرژی” بدانید :

گرایش تبدیل انرژی یا سیالات یکی از شاخه‌های اصلی مهندسی مکانیک سیالات است که به بررسی مشخصه‌های حرکتی سیالات اعم از مایعات و گازها می‌پردازد. مباحث مطرح شده در این رشته مربوط به به سیستم‌هایی است که در آن‌ها پدیده انتقال حرارت، جرم و یا مومنتوم رخ می‌دهد.

مشاوره انجام پایان نامه مکانیک تبدیل انرژی

در این گرایش مباحث متعددی از جمله جریان‌های داخلی در کانال‌ها، جریان‌های ویسکوز و غیرویسکوز، سیالات نیوتونی و غیرنیوتونی، تهویه مطبوع و پایپینگ، جریان‌ در داخل نازل‌ها در رژیم‌های مافوق صوت و مادون صوت، جریان‌های خارجی نظیر جریان‌های پره‌های توربین و ارزیابی عملکرد و تعیین نقطه عملکرد سیستم‌های ترمودینامیکی مانند موتور‌های داخلی می‌باشد.

براساس بررسی تیم محققین مشاوران تهران، موضوعات و حوزه‌های زیر از جمله جدیدترین مباحث برای تعریف موضوع پایان‌نامه می‌باشد:

  • بررسی اثر نانوسیالات در جریان‌های داخلی مانند لوله‌ها
  • بررسی حرارتی سلول‌های سوختی
  • بررسی عددی عملکرد توربین باد
  • مباحث مربوط به اندرکنش سازه- سیال
  • سیالات غیرنیوتونی

به طور کلی به منظور انجام یک پروژه با کیفیت مناسب در این گرایش می‌بایست 6 تا 8 زمان صرف نمود که این زمان با توجه به کارشناسان مجرب موسسه مشاوران تهران ، به 3 الی 4 ماه کاهش می‌یابد.

مهمترین نرم افزارهای مورد استفاده در پایان‌نامه‌های مهندسی مکانیک سیالات، عبارتند از نرم‌افزارهای Fluent، Openfoem، Comsol، flow3D برای مدل‌سازی عددی دو یا سه بعدی و نرم افزار MATLAB و Fortran به منظور کدنویسی محاسبات عددی.

انجام پایان نامه مکانیک تبدیل انرژی

دانشجویان مقطع ارشد رشته مکانیک تبدیل انرژی می بایست پس از انمام دوره تحصیل , جهت انجام پایان نامه مکانیک تبدیل انرژی اقدام کنند . اولین گام انتخاب موضوع پایان نامه مکانیک تبدیل انرژی می باشد که با توجه به علایق دانشجو انتخاب می شود . پس از انتخاب موضوع نوبت به آماده سازی پروپوزال مکانیک تبدیل انرژی می رسد که بسیار حساس بوده و به انتخاب استاد راهنما تائید یا رد میشود . حال دانشجو نیاز به مشاوره پایان نامه مکانیک تبدیل انرژی دارد تا به بهترین نحو ممکن پروپوزال را به پایان نامه ای با ارزش تبدیل نماید . در طی این مدت دانشجو باید کلیه منابع معتبری که میتوانند وی را جهت رسیدن به هدف یاری نمایند ، تهیه کند ، حال به صورت کتاب و جزوه و مقاله و یا دانلود پایان نامه مکانیک تبدیل انرژی که قبلاً‌ در این زمینه انجام شده است . در نهایت کاری که آماده خواهد شد یک پایان نامه ارشد مکانیک تبدیل انرژی بوده که می تواند علاوه بر افزایش بار علمی خود داتشجو ، منبع معتبری برای بسط و گسترش علم مدیریت بازرگانی گردد