انجام پایان نامه زبان اردو

انجام پایان نامه زبان اردو

انجام پایان نامه زبان اردو

آنچه باید از رشته “پایان نامه زبان اردو” بدانید :

آیا می‎دانید که حدود 600 میلیون نفر در جهان به زبان اردو سخن می‎گویند و می‎نویسند؟ البته زبان اردو، تنها زبان رسمی کشور پاکستان است اما کمابیش درتمام کشورهای شبه قاره هند فهمیده می‎شود و به آن سخن می‎گویند و در حال حاضر هزاران جلد کتاب علوم‎انسانی و هنر به زبان اردو وجود دارد که ایرانیان می‎توانند به فارسی ترجمه کرده و از آنها بهره ببرند.

با توجه به سابقه تدریس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های شبه قاره که به بیش از دویست سال می‌رسد، در مقابل آن گسترش، ایجاد و راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات اردو در دانشگاه‌های دیگر ایران، پس از دانشگاه تهران نیز در دست بررسی است. باین وصف گروه زبان و ادبیات اردو در سال 1370 در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران برای اولین بار در کشور افتتاح گردید و از همان سال هر ساله تعدادی داوطلب در این رشته به تحصیل می‌پردازند. در همین راستا با تلاش‌های بسیار و جدی دانشکده و گروه، مقطع کارشناسی ارشد این رشته یعنی کارشناسی ارشد زبان وادبیات اردو نیز از سال 1387 در دانشکده تأسیس شد و از مهرماه سال 1388 دانشجویان کارشناسی ارشد در حال تحصیل در گروه می‌باشند.

بازار کار رشته زبان اردو :

دانشجوی‌ رشته زبان اردو باید در مرحله‌ اول‌ به‌ زبان‌ فارسی‌ مسلط‌ باشد؛ یعنی‌ خوب‌ صحبت‌ کند و خوب‌ بنویسد. همچنین‌ لازم‌ است‌ که‌ استعداد فراگیری‌ زبان‌ را داشته‌ باشد، زیرا یادگیری‌ زبان‌ نیاز به‌ حافظه‌ قوی‌، دستور زبان‌ خوب‌، توانایی‌ فراگیری‌ لهجه‌ و آشنایی‌ با تعداد زیادی از لغات‌ دارد. فارغ‌التحصیل‌ رشته‌ زبان و ادبيات اردو، فرصت‌های‌ شغلی‌ مناسبی دارد. برای‌ مثال‌ می‌تواند جذب‌ صداوسیما، خبرگزاری‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، وزارت‌ جهاد کشاورزی‌ و وزارت‌ امور خارجه‌ شود یا در سازمان‌ها و مؤسسات‌ خصوصی‌ که‌ با خارج‌ از کشور ارتباط‌ دارند و نیازمند‌ مترجم زبان اردو‌ هستند، فعالیت‌ کند

دانشجویان مقطع ارشد رشته زبان اردو می بایست پس از انمام دوره تحصیل , جهت انجام پایان نامه زبان اردو اقدام کنند . اولین گام انتخاب موضوع پایان نامه زبان اردو می باشد که با توجه به علایق دانشجو انتخاب می شود . پس از انتخاب موضوع نوبت به آماده سازی پروپوزال زبان اردو می رسد که بسیار حساس بوده و به انتخاب استاد راهنما تائید یا رد میشود . حال دانشجو نیاز به مشاوره پایان نامه زبان اردو دارد تا به بهترین نحو ممکن پروپوزال را به پایان نامه ای با ارزش تبدیل نماید . در طی این مدت دانشجو باید کلیه منابع معتبری که میتوانند وی را جهت رسیدن به هدف یاری نمایند ، تهیه کند ، حال به صورت کتاب و جزوه و مقاله و یا دانلود پایان نامه زبان اردو که قبلاً‌ در این زمینه انجام شده است . در نهایت کاری که آماده خواهد شد یک پایان نامه ارشد زبان اردو بوده که می تواند علاوه بر افزایش بار علمی خود داتشجو ، منبع معتبری برای بسط و گسترش علم مدیریت بازرگانی گردد .