مشاوره انجام پایان نامه کامپیوتر + ارشد + دکتری

مشاوره انجام پایان نامه کامپیوتر + ارشد + دکتری

انجام پایان نامه کامپیوتر با توجه به گرایش های مختلف رشته کامپیوتر انجام می پذیرد. برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد در این رشته نیاز است. ابتدا با اصلی ترین مسائل در انجام پایان نامه کامپیوتر اشنا شوید. این مقاله به منظور آشنایی با مسائل و نکات اصلی انجام پایان نامه کارشناسی ارشد کامپیوتر تهیه شده است.

انجام پایان نامه کامپیوتر و فصول مربوط به ان

  • فصل اول: این فصل شامل کلیات پایان نامه می شود. مطالب این فصل به ترتیب شامل مقدمه، اهداف پروژه، ضرورت اجرایی کردن موضوع پایان نامه، نو آوری های انجام شده در تحقیقات، به طور کلی ادامه پروپوزال تهیه شده و یک توضیح کاملا مختصر در رابطه با کل فصول پایان نامه، می شود.
  • فصل دوم: این فصل با نام مرور مطالعات قبلی شناخته می شود. که در ان مطالب زیر اورده می شود.

مقدمه، مطالبی در ارتباط با تجهیزات، سیستم ها، روش های مورد استفاده و ساختار های کلی و همچنین استفاده از مقاله هایی معتبر در رابطه با موضوع انجام پایان نامه کامپیوتر.

  • فصل سوم: در این فصل از انجام پایان نامه کامپیوتر باید راه حل خود را ارائه دهید. در این بخش از فرمول ها و ساختار های کلی نیز استفاده می شود. و نکته ای که در انجام این فصل بسیار حائز اهمیت است. این است که این فصل برای هر دانشجو کاملا اختصاصی است. و متناسب با ایده های دانشجو گردآوری شده و نباید به پایان نامه دانشجوی دیگری شباهت داشته باشد. در انتها باید مزیت طرح پیشنهادی را نسبت به طرح های دیگر بیان کرد.
  • فصل چهارم: در این فصل نیاز است تا، ساختار های کلی که در فصل سوم در رابطه با انها صحبت کرده اید. با استفاده از نرم افزار ها ارائه دهید. در ابتدا مقدمه، سپس معرفی نرم افزار مورد استفاده، .ی های مسئله و سپس طرح نهایی با استفاده از نرم افزار ارائه می شود.
  • فصل پنجم: در این فصل یک نتیجه گیری کلی از تمام فصول داشته باشید. و پیشنهاد خود را ارائه دهید. و از کار و طرح پیشنهادی خود با استفاده از نرم افزار دفاع کنید. از نرم افزاری استفاده کنید که، با طرح شما سازگاری بیشتری دارد.

انواع گرایش ها در انجام پایان نامه کامپیوتر

  1. انجام پایان نامه معماری کامپیوتر: در این نوع از گرایش کامپیوتر، هدف از انجام پایان نامه کامپیوتر می تواند طراحی و اجرایی کردن برنامه های کامپیوتری باشد. همچنین تمام گرایش های زیر اعم از هوش مصنوعی، الگو ریتم و محاسبات و نرم افزار همه زیر مجموعه این گرایش کلی در رشته کامپیوتر هستند.
  2. پایان نامه هوش مصنوعی: در این گرایش از رشته کامپیوتر، پایان نامه باید در رابطه با هوش مصنوعی، شبکه های عصبی و پردازش تصاویر باشد.
  3. الگو ریتم و محاسبات: این گرایش تقریبا شبیه به گرایش نرم افزار است. و در ان به سیستم های توزیعی و پیشرفته می پردازد.
  4. پایان نامه نرم افزار کامپیوتر: در این گرایش، پایان نامه در ارتباط با طراحی کردن و اجرایی کردن پایگاه داده ها، الگو ریتم های موازی و همچنین طراحی کردن و ساخت کامپایلر ها است.

گرایش سخت افزار

هر پایان نامه کامپیوتر دارای دو جزء متفاوت سخت افزاری و نرم افزاری می باشد که در این میان سخت افزار جزء فیزیکی پایان نامه کامپیوتر بوده و شامل صفحه کلید، صفحه نمایش، چاپگر و دیسک‌ها می‌شود. به قسمت های فیزیکی و قابل لمس پایان نامه کامپیوتر مانند مدارها و بردهای الکترونیکی، سخت افزار می گویند.  مهم ترین واحد سخت افزار در مقطع لیسانس به مطالعه و بررسی طراحی سخت افزاری، کنترل سخت افزاری و شبکه های پایان نامه کامپیوتری می‌پردازد.

گرایش نرم افزار

اصولا به اجزاء غیر قابل لمس پایان نامه کامپیوتر , نرم افزار می گویند . برنامه‌ها و داده هایی است که به پایان نامه کامپیوتر فرمان می‌دهند که چه عملی را انجام دهد. در واقع نرم افزار روح پایان نامه کامپیوتر است که به سخت افزار هویت می‌بخشد و اصولا به برنامه ای گفته می‌شود که برای استفاده از سخت افزار ساخته شده باشد. نرم افزار‌ها را می‌توان به دو دسته ی کلی تقسیم بندی کرد که عبارتند از: نرم افزارهای سیستمی و نرم افزارهای کاربردی. نرم افزارهای سیستمی برنامه هایی هستند که کاربر، یا خود آن‌ها را می‌نویسد یا شرکت های نرم افزاری آن‌ها را تهیه کرده و برای فروش عرضه می‌کنند. این گونه برنامه‌ها معمولا به رایجی برنامه های سیستمی نبوده و برای زمینه های مختلف مهندسی، علمی، تجاری، آموزشی، تفریحی و یا طراحی نوشته می‌شوند.

ویژگی ها و توانایی های مورد نیاز برای انجام پایان نامه کامپیوتر

یک مهندس پایان نامه کامپیوتر باید کوشا و با پشتکار باشد , چون رشته ی پایان نامه کامپیوتر رشته ی پویایی است و دانشجو باید همیشه اطلاعاتش آپدیت بوده و به دنبال یاد گرفتن گرفتن مطالب جدید باشد. در نتیجه کسانی که می‌خواهند فقط چهار سال درس بخوانند و بعد مطالعه را کنار گذاشته و وارد بازار کار شوند، در این رشته موفق نخواهند شد و بالعکس افرادی که همیشه به دنبال مطالعه و فراگیری هستند، در این رشته موفق می‌شوند. مهندس پایان نامه کامپیوتر باید پایه ی ریاضی قوی داشته و توانایی اش در زمینه ی فیزیک خوب باشد. همچنین لازم است که فردی خلاق باشد تا بتواند مسایل را از راه حل های ابتکاری که کمترین هزینه و بهترین کارآیی را داشته باشد , حل کند .

درس های مهم رشته مهندسی کامپیوتر :

ضرایب و عنوان درس های اختصاصی رشته ی مهندسی پایان نامه کامپیوتر در این دو گرایش عبارتند از :

 ریاضیات:4، فیزیک:3، شیمی:2 ( این ضرایب با بسیاری از دروس مهندسی که بیشتر مورد اقبال دانش آموزان هستند، یکی و هماهنگ است )

موارد بیشتر :

علاوه بر اطلاعات فوق می توانید به موارد بیشتری در رایطه با مقالات رایگان ، سفارش مقاله و مرور پایان نامه در رشته های مختلف را در سایت های ما  مشاهده نمایید .

  1. مشاوره انجام پایان نامه نرم افزار
  2. مشاوره انجام پایان نامه معماری کامپیوتر
  3. مشاوره انجام پایان نامه هوش مصنوعی
  4. مشاوره انجام پایان نامه علوم کامپیوتر