مشاوره انجام پایان نامه معماری

مشاوره انجام پایان نامه معماری

رشته معماری یک رشته فنی مهندسی است. ام این رشته در اصل ترکیبی از هنر و فن است. که در انواع گرایش مختلف، متخصص تربیت می کند. و پایان نامه های ان با توجه به گرایش های ان متفاوت است. برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری در رشته معماری بهتر است در ابتدا، با گرایش ها و نحوه انجام پایان نامه معماری اشنا شوید. اگر شما قصد انجام پایان نامه معماری را دارید. خواندن این مقاله می تواند به شما کمک کند.

برای اشنایی با نحوه انجام پایان نامه معماری، ابتدا باید بدانید که این پایان نامه از پنج فصل تشکیل می شود. که در ادامه با انها به طور مختصر اشنا خواهید شد.

  1. فصل اول شامل کلیات تحقیقات می شود. شما برای شروع انجام پایان نامه باید در ابتدا پروپوزال تهیه کنید. پروپوزال یک توضیح مختصر راجع به نام، هدف، سوالات و فرضیه ها است. و این فصل به منظور کامل کردن اطلاعات پروپوزال تهیه می شود. این فصل به ترتیب شامل این موضوعات می شود
    یک اطلاعات کلی در رابطه با انجام پایان نامه، مقدمه ای برای شروع فصل، بیان کردن مسئله ها، علت اهمیت اجرایی کردن موضوع، اهداف پایان نامه، فرضیه ها، سوالات پیش امده در تحقیق، روش های تحقیقاتی و نتیجه گیری.

  2. مرور کردن ادبیات موضوع پایان نامه. در ابتدا باید مقدمه ای برای مشخص کردن هدف از فصل بنویسید. در کل این فصل به منظور شناخت واژه هایی که در انجام پایان نامه استفاده شده و کلمات کلیدی پایان نامه، نگارش می شود.

  3. بررسی کردن روش های تحقیقاتی و نمونه موردی ها. در این فصل نیاز است تا پس از نگارش مقدمه ای مختصر، تمامی روش های تحقیق را به طور کامل توضیح دهید.  برنامه ها و نمودار هایی که از انها استفاده کرده اید. را معرفی کنید. نمونه هایی خارجی و یا داخلی، شبیه به تحقیق و موضوع خود را بررسی کنید. و راجع به انها بنویسید. و انها را نقد و بررسی کنید.

  4. فصل چهارم مرتبط با بررسی و تحلیل یافته ها است. در ابتدا باید زمین و مکان اجرایی کردن پروژه را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. و انجا را از نظر اب و هوایی، زیبایی شناسی و عوامل بیرونی تاثیر گذار، مانند راه های دسترسی، الودگی های صوتی و … مورد تحلیل قرار دهید. و با توجه به استاندارد ها راجع به اجرایی شدن طرح خود دفاع کنید.

  5. فصل اخر از انجام پایان نامه معماری فرایند طراحی شما را معرفی می کند. موضوعات این فصل به ترتیب عبارتند از: مقدمه ای از مرور فصول قبل، توضیح دادن فرایند طراحی، ارائه طرح پیشنهادی با استفاده از نقشه های دو بعدی و سه بعدی. و در نهایت دفاع از کل پروژه

انواع گرایش ها در انجام پایان نامه معماری

انجام پایان نامه معماری با توجه به گرایش های مختلف ان متفاوت است. برخی این گرایش ها عبارتند از:

  1. معماری منظر
  2. معماری داخلی
  3. معماری اسلامی
  4. فناوری در معماری
  5. انرژی و معماری
  6. معماری معماری
  7. تکنولوژی در معماری
  8. مدیریت در ساخت و ساز
  9. معماری بازسازی و یا مرمت
  10. مطالعات معماری

نرم افزارها:

  1. Abvent Artlantis Studio(نرم افزار طراحی سه بعدی نمای و خارج ساختمان)
  2. ArtiCAD Pro
  3. Better Homes and Gardens Home Designer Suite
  4. Broderbund 3D Home Design Deluxe
  5. FloorPlan 3D
  6. Graphisoft ArchiCAD
  7. Home Plan Pro
  8. Maxon CINEMA Architecture Edition
  9. Rhvac
  10. Sketch Up Pro
  11. SmartCUT Pro
  12. Sparx Systems Enterprise Architect Corporate Edition
  13. TurboFloorplan Home and Interior
  14. Woodworking Cad Woody
  15. 3D Home Architect Design Suite Deluxe
  16. AutoCAD Architecture
  17. Nemetschek Allplan

AutoCAD :

قابلیت طراحی دنیای اطراف خود را با در اختیار داشتن امکانات بسیار فوق العاده، و انعطاف پذیری بیشتر در نرم افزار  AutoCAD تجربه کنید. این برنامه، نرم افزاری است برای طراحی و ایجاد طرح های سه بعدی. نرم افزار مجهز به ابزارهای دو بعدی و سه بعدی طراحی  می باشد.

قابلیت ایجاد طرح های متنی با سرعت بالا و به اشتراک گذاشتن ایده ها را بطور یکپارچه داراست و ایده های نو شما را در محیط سه بعدی واقع گرایانه تر نشان می دهد. نرم افزار AutoCAD شرایطی را برای شما فراهم می کند که با حداکثر انعطاف پذیری طرحهای خود را ارائه دهید …

پایان نامه معماری چیست ؟ به طور کلی پایان نامه معماری ارشد و دکتری، هنر و فن طراحی و ساختن بناها، فضاهای شهری و دیگر فضاهای درونی و بیرونی برای پاسخی متناسب با نیازهای کارکردی و زیباشناسانه می باشد .

میزان نیاز جامعه امروزی به مهندسین معمار صنعت ساخت و ساز کشور دچار مشکلاتیست که مهم ترین ها آنها از دست دادن هویت ملی و تاریخی پایان نامه معماری ایرانی و اسلامی و عدم استفاده از دستاوردهای این انجام تز معماری اصیل و در کنار آن عدم استفاده صحیح از یافته ها و دستاوردهای استاندارد انجام رساله معماری نوین می باشد.

مثلا هنوز مشکلات اساسی مانند استفاده از سیستم های تهویه مناسب، عدم توجه به لزوم متناسب بودن موقعیت جغرافیایی ساختمان با ویژگی های آن، استفاده از طرح هایی که فضای پرت و غیرقابل استفاده در ساختمان را زیاد می کند و … در ساختمان سازی ما وجود دارد که برای رفع این مشکلات نیاز به تدبیر و اقدام مسئولان و همکاری متخصصان این حوزه از جمله مهندسان معمار می باشد .

دانشجویان مقطع ارشد رشته معماری می بایست پس از انمام دوره تحصیل , جهت انجام پایان نامه معماری پایان نامه معماری اقدام کنند.

اولین گام انتخاب موضوع پایان نامه معماری  می باشد که با توجه به علایق دانشجو انتخاب می شود . پس از انتخاب موضوع نوبت به آماده سازی پروپوزال معماری  می رسد که بسیار حساس بوده و به انتخاب استاد راهنما تائید یا رد میشود.

حال دانشجو نیاز به مشاوره پایان نامه معماری  دارد تا به بهترین نحو ممکن پروپوزال را به پایان نامه ای با ارزش تبدیل نماید . در طی این مدت دانشجو باید کلیه منابع معتبری که میتوانند وی را جهت رسیدن به هدف یاری نمایند ، تهیه کند ، حال به صورت کتاب و جزوه و مقاله و یا دانلود پایان نامه معماری  که قبلاً‌در این زمینه انجام شده است.

در نهایت کاری که آماده خواهد شد یک پایان نامه ارشد معماری  بوده که می تواند علاوه بر افزایش بار علمی خود داتشجو ، منبع معتبری برای بسط و گسترش علم معماری  گردد .

موارد بیشتر :

علاوه بر اطلاعات فوق می توانید موارد بیشتری در رایطه با مقالات رایگان ، سفارش مقاله و مرور پایان نامه در رشته های مختلف را در سایت های ما  مشاهده نمایید .

  1. پایان نامه معماری پایدار
  2. پایان نامه معماری فن آوری
  3. انجام پایان نامه مکانیک
  4. پایان نامه معماری مسکن حرفه ای
  5. پایان نامه معماری فضاهای آموزشی
  6. پایان نامه فضاهای بهداشتی
  7. پایان نامه معماری داخلی ارشد
  8. انجام پایان نامه عمران
  9. پایان نامه معماری اسلامی دکتری
  10. پایان نامه معماری منظر
  11. پایان نامه انرژی معماری
  12. انجام پایان نامه شیمی
  13. پایان نامه بازسازی بس از سانحه