انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید

انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید

انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید

پایان نامه مکانیک ساخت و تولید

آنچه باید از رشته “پایان نامه مکانیک ساخت و تولید” بدانید :

گرایش ساخت و تولید یکی از اصلی‌ترین حوز‌ه‌های رشته مهندسی مکانیک است که به لحاظ گستردگی و موضوعاتتعریف شده از سایر گرایش رشته مهندسی مکانیک متمایز می‌گردد. گرایش ساخت و تولید در مقطع کارشناسی ارشد به سه حوزه سیستم‌های تولید صنعتی، شکل‌دهی فلزات و در برخی موارد مکاترونیک تقسیم‌بندی می‌شود. گستره موضوعاتتعریف شده در این گرایش موجب می‌شود که فارغ‌التحصیلان این رشته در همه کارخانه‌ها و کارگاه‌های قطعه‌سازی، ریخته‌گری، تراشکاری، CNC، ابزارسازی، ماشین‌سازی، خودروسازی، صنایع هوایی و تسلیحات، صنایع کشاورزی و … جذب و مشغول به فعالیت گردند.

عمده موضوعاتتعریف شده در این گرایش شامل تست‌های آزمایشگاهی از قبیل تست کشش، سختی‌سنجی، تست‌های آنالیز آلیاژ و سایر تست‌های مخرب و غیرمخرب می‌گردد. در حوزه مکاترونیک موضوعاتتعریف شده عمدتا به تحلیل و طراحی یک مکانیزم شامل اجزای مکانیکی و سیستم‌های الکترونیکی و کنترل و در موارد پیچیده‌تر به ساخت‌ آن‌ها می‌انجامد. موضوعات جدید در حوزه مکانیک ساخت و تولید که نیاز به فرایند آزمایشگاهی ندارند، عبارتند از:

  1. تحلیل و شبیه‌سازی فرایند کشش و ریخته‌گری و رولینگ
  2. بررسی و طراحی مکانیزم‌های دارای فنرهای پیچشی و یا فنرهای SMA
  3. شبیه سازی عددی فرایند جوشکاری
  4. بررسی عددی هیدورفرمینگ
  5. شبیه سازی فرایند تزریق پلاستیک

دانشجویان مقطع ارشد رشته مکانیک ساخت و تولید می بایست پس از انمام دوره تحصیل , جهت انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید اقدام کنند . اولین گام انتخاب موضوع پایان نامه مکانیک ساخت و تولید می باشد که با توجه به علایق دانشجو انتخاب می شود . پس از انتخاب موضوع نوبت به آماده سازی پروپوزال مکانیک ساخت و تولید می رسد که بسیار حساس بوده و به انتخاب استاد راهنما تائید یا رد میشود . حال دانشجو نیاز به مشاوره پایان نامه مکانیک ساخت و تولید دارد تا به بهترین نحو ممکن پروپوزال را به پایان نامه ای با ارزش تبدیل نماید . در طی این مدت دانشجو باید کلیه منابع معتبری که میتوانند وی را جهت رسیدن به هدف یاری نمایند ، تهیه کند ، حال به صورت کتاب و جزوه و مقاله و یا دانلود پایان نامه مکانیک ساخت و تولید که قبلاً‌ در این زمینه انجام شده است . در نهایت کاری که آماده خواهد شد یک پایان نامه ارشد مکانیک ساخت و تولید بوده که می تواند علاوه بر افزایش بار علمی خود داتشجو ، منبع معتبری برای بسط و گسترش علم مدیریت بازرگانی گردد .