انجام پایان نامه جغرافیا

انجام پایان نامه جغرافیا

انجام پایان نامه جغرافیا

پایان نامه جغرافیا

آنچه باید از رشته “پایان نامه جغرافیا” بدانید :

در حال حاضر، در بيش‌تر کشورها به‌ويژه کشورهاي پيشرفته، اهميت دانش‌ جغرافيا‌ تا‌ حد‌ زيادي آشکار شده است و دانشمندان اين شاخه‌ي علمي در زمينه‌هاي متنوع و متعددي به مطالعه و تحقيق مشغول هستند. دانشمندان جغرافيا ضمن شناخت گسترده از محيط‌هاي جغرافيايي و فرصت‌ها و کاستي‌هاي موجود، به دنبال پيدا کردن بهترين راه تعامل انسان با محيط پيرامون هستند و آن‌چه که امروز با عنوان توسعه‌ي پايدار مطرح است بيش از هر رشته‌اي در حيطه‌ي دانش جغرافيا مي‌گنجد. جغرافيا به دليل ماهيت بين‌رشته‌اي از يک سو و دوجانبه بودن آن از سوي ديگر (يعني لحاظ کردن دو عامل انسان و محيط در کنار يک‌ديگر) بهتر از هر رشته‌ي ديگري مي‌تواند در مسير ايجاد فضاي جغرافيايي مطلوب و پيدا کردن راهي براي بهتر زيستن انسان‌ها گام بردارد.

مشاوره انجام پایان نامه جغرافی

جغرافیا در مقطع کارشناسی در چهار شاخه اصلی جغرافیای طبیعی، جغرافیای انسانی، کارتوگرافی و جغرافیا سیاسی – نظامی ارائه می شود و هر یک از گرایشهای جغرافیای طبیعی و انسانی دارای گرایشهای متعددی هستند. البته تفاوت هر گرایش با گرایش دیگر تنها در 8 واحد تخصصی است و به همین دلیل بسیاری از دانشگاهها در دفترچه راهنمای آزمون سراسری، گرایشهای موجود در دانشگاه خود را ذکر نکرده و تنها به شاخه های اصلی جغرافیا که در آن دانشگاه تدریس می شود، اشاره نموده اند.

  1. پایان نامه آب و هواشناسی
  2. پایان نامه اقلیم شناسی
  3. پایان نامه ژئومورفولوژی
  4. پایان نامه جغرافیای انسانی

دانشجویان مقطع ارشد رشته جغرافیا می بایست پس از انمام دوره تحصیل , جهت انجام پایان نامه جغرافیا اقدام کنند . اولین گام انتخاب موضوع پایان نامه جغرافیا می باشد که با توجه به علایق دانشجو انتخاب می شود . پس از انتخاب موضوع نوبت به آماده سازی پروپوزال جغرافیا می رسد که بسیار حساس بوده و به انتخاب استاد راهنما تائید یا رد میشود . حال دانشجو نیاز به مشاوره پایان نامه جغرافیا دارد تا به بهترین نحو ممکن پروپوزال را به پایان نامه ای با ارزش تبدیل نماید.

انجام پایان نامه جغرافی

در طی این مدت دانشجو باید کلیه منابع معتبری که میتوانند وی را جهت رسیدن به هدف یاری نمایند ، تهیه کند ، حال به صورت کتاب و جزوه و مقاله و یا دانلود پایان نامه جغرافیا که قبلاً‌ در این زمینه انجام شده است . در نهایت کاری که آماده خواهد شد یک پایان نامه ارشد جغرافیا بوده که می تواند علاوه بر افزایش بار علمی خود داتشجو ، منبع معتبری برای بسط و گسترش علم مدیریت بازرگانی گردد.