انجام پایان نامه علوم اجتماعی

انجام پایان نامه علوم اجتماعی

انجام پایان نامه علوم اجتماعی

پایان نامه علوم اجتماعی

آنچه باید از رشته “پایان نامه علوم اجتماعی” بدانید :

علوم اجتماعي به بررسي روابط اجتماعي، سازمانها، گروهها و روابط متقابل ميان ساختارهاي اجتماعي، اقتصادي،‌سياسي و فرهنگي مي‌پردازد. در ايران عموماً منظور از علوم اجتماعي رشته‌هايي چون مردم شناسي، جمعيت شناسي و … است . ولي در كاربرد بين‌المللي كليه دانش‌هاي مربوط به انسان اجتماعي همچون اقتصاد،‌جامعه‌شناسي، سياست، ارتباطات،‌روان‌شناسي و حقوق… را شامل مي‌گردد. تفكر جامعه‌شناسي بيش از هر چيز به خودشناسي كمك مي‌كند كه به نوبه خود مي‌تواند به شناخت بهتر ما از دنياي روابط اجتماعي ياري كند. مطالعه جامعه‌شناسي تا آنجا كه با انديشه جزمي مبارزه مي‌كند، درك تنوع فرهنگي را مي‌آموزد بينش عملكرد نهادهاي اجتماعي را براي ما فراهم مي‌سازد و امكانات آزادي انسان را افزايش مي‌دهد.

این رشته تنها رشته‌ای می‌باشد كه یك پدیده را از چند منظر متفاوت مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. هدف این رشته تربیت نیروهای انسانی می‌باشد كه بتوانند نیازهای یك جامعه را در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال، مسكن، آزموش، رفاه مردم و … برآورده كند و لازم به ذكر است كه بدانیم كشورهای در حال توسعه به دلیل وجود چالش‌های فراوان به چنین متخصصانی نیاز فراوان دارند.

سالانه بیش از 80 میلیون نفر به جمعیت جهان اضافه می‌شود. به همین دلیل سن نیمی از جمعیت جهان كمتر از 25 سال است و در این میان بیش از یك میلیارد جوان در سنین 15 تا 24 سال قرار دارند و این بیانگر آن است كه كشورهای دنیا بخصوص كشورهای در حال توسعه كه بیشتر جمعیت جهان به آنها اختصاص دارد، در سال‌های آینده با معضلات اجتماعی بسیاری در شهرها و روستاها رو به رو خواهند شد. به زبان دیگر تقاضای اجتماعی برای آموزش، بهداشت، اشتغال، مسكن و در مجموع رفاه اجتماعی بیشتر می‌شود و در نتیجه وجود مختصصانی كه با پژوهش، مطالعه و برنامه‌ریزی, راه‌های رسیدن به رفاه اجتماعی را بیابند، بسیار ضروری است. هدف رشته علوم اجتماعی تربیت متخصصانی است كه نیاز جامعه را در زمینه‌های فوق برآورده سازند. اما چون عنوان علوم اجتماعی دارای مفهوم وسیعی است، رشته علوم اجتماعی به گرایش‌های متفاوتی تقسیم شده است.

توانایی‌های‌ لازم :

كنجكاوی‌، صبر و علاقه‌ به‌ كارهای‌ میدانی‌ برای‌ دانشجوی‌ این‌ رشته‌ ضروری‌ است‌. دانشجوی‌ مردم‌شناسی‌ باید به‌ مردم‌ و مسائل‌ جامعه‌اش‌ علاقه‌مند بوده‌ و روابط‌ اجتماعی‌ خوبی‌ داشته‌ باشد تا بتواند با گروه‌های‌ مختلف‌ جامعه‌ ارتباط‌ نزدیكی‌ برقرار كرده‌ و از فرهنگ‌ و هنجارهای‌ آنها مطلع‌ شود.

موقعیت‌ شغلی‌ در ایران :

مردم‌ شناسی‌ زیربنای‌ بسیاری‌ از فعالیت‌های‌ اجتماعی‌ است‌ و این‌ به‌ معنای‌ آن‌ است‌ كه‌ بازار كار متنوعی‌ برای‌ فارغ‌التحصیلان‌ این‌ گرایش‌ وجود دارد و اكثر وزارتخانه‌ها به‌ فارغ‌التحصیلان‌ آن‌ نیازمندند. زیرا باید بخش‌ تحقیقات‌ مردم‌شناسی‌ بسیار گسترده‌ای‌ داشته‌ باشند. البته‌ برخی‌ از وزارتخانه‌ها مثل‌ وزارت‌ فرهنگ‌ وارشاد اسلامی‌، آموزش‌ و پرورش‌، جهادكشاورزی‌، كشور، خارجه‌ و نیرو در حال‌ حاضر نیز دارای‌ چنین‌ بخشی‌ هستند و فارغ‌التحصیلان‌ این‌ رشته‌ را جذب‌ می‌كنند. همچنین‌ فارغ‌التحصیل‌ این‌ رشته‌ می‌تواند به‌ مطالعه‌ و تحقیق‌ آزاد روی‌ آورده‌ و نتیجه‌ تحقیقات‌ خویش‌ را به‌ صورت‌ كتاب‌ منتشر سازد. چون‌ امروزه‌ كتبی‌ كه‌ در زمینه‌ مردم‌شناسی‌ چاپ‌می‌شود، بازار بسیار خوبی‌ دارد.

علوم اجتماعی به مجموعه علومی گفته می شود که موضوعات مورد برسی آنها انسان و فضای پیرامون آن است. تمامی علوم انسانی از قبیل: جامعه شناسی، مردم شناسی، جمعیت شناسی، مددکاری، مشاوره، روان شناسی، اقتصاد، سیاست و … و حتی تاریخ و جغرافیا هم جزئی از علوم اجتماعی هستند. در علوم اجتماعی علاوه بر خود انسان به پیرامون او نیز توجهی خاص می شود. زیرا یک انسان واحد ممکن است با تغییر شرایط مکانی و زمانی تغییر ساختار دهد و کلا به فرد دیگری تبدیل شود. دانشمندان علوم اجتماعی، رفتار گروهی و جمعی انسان ها را مطالعه می کنند. فیلسوفان علوم اجتماعی نیز روش های کاوش و الگوهای تبیین مناسب برای علوم اجتماعی مذکور را مورد مطالعه قرار می دهند. هدف رشته علوم اجتماعی تربیت متخصصانی است كه نیاز جامعه را در زمینه‌های فوق برآورده سازند. اما چون عنوان علوم اجتماعی دارای مفهوم وسیعی است، رشته علوم اجتماعی به گرایش‌های متفاوتی تقسیم شده است.

دانشجویان مقطع ارشد رشته علوم اجتماعی می بایست پس از انمام دوره تحصیل , جهت انجام پایان نامه علوم اجتماعی اقدام کنند . اولین گام انتخاب موضوع پایان نامه علوم اجتماعی می باشد که با توجه به علایق دانشجو انتخاب می شود . پس از انتخاب موضوع نوبت به آماده سازی پروپوزال علوم اجتماعی می رسد که بسیار حساس بوده و به انتخاب استاد راهنما تائید یا رد میشود . حال دانشجو نیاز به مشاوره پایان نامه علوم اجتماعی دارد تا به بهترین نحو ممکن پروپوزال را به پایان نامه ای با ارزش تبدیل نماید . در طی این مدت دانشجو باید کلیه منابع معتبری که میتوانند وی را جهت رسیدن به هدف یاری نمایند ، تهیه کند ، حال به صورت کتاب و جزوه و مقاله و یا دانلود پایان نامه علوم اجتماعی که قبلاً‌ در این زمینه انجام شده است . در نهایت کاری که آماده خواهد شد یک پایان نامه ارشد علوم اجتماعی بوده که می تواند علاوه بر افزایش بار علمی خود داتشجو ، منبع معتبری برای بسط و گسترش علم مدیریت بازرگانی گردد .

  1. پایان نامه برنامه ریزی اجتماعی
  2. پایان نامه برنامه ریزی رفاه اجتماعی
  3. پایان نامه جامعه شناسی انقلاب اسلامی
  4. پایان نامه مطالعات جوانان
  5. پایان نامه دانش اجتماعی مسلمین
  6. پایان نامه فلسفه اسلامی