انجام پایان نامه مکانیک بیوسیستم

انجام پایان نامه مکانیک بیوسیستم

انجام پایان نامه مکانیک بیوسیستم

مکانیک بیوسیستم

آنچه باید از رشته “پایان نامه مکانیک بیوسیستم” بدانید :

مهندسی مکانیک بیوسیستم، یکی از متنوع‌ترین گرایشات مهندسی مکانیک است که در آن، مهندسی برق، مکانیک، مواد، عمران و مباحث کلی مهندسی کشاورزی تلفیق می‌شود. در واقع رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم مرتبط با ماشین‌های کشاورزی و صنایع غذایی می‌باشد. گرایش‌های اصلی این رشته شامل طراحی و ساخت، انرژی‌های تجدیدپذیر و فناوری پس از برداشت می‌باشد.

در گرایش طراحی و ساخت، طراحی و بهینه‌سازی ماشین‌های کشاورزی و ماشین‌آلات مربوط به صنایع غذایی انجام می‌پذیرد. گرایش انرژی‌های تجدید‌پذیری به بررسی کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع کشاورزی، مزارع و دامداری‌ها اختصاص دارد. همچنین در گرایش فناوری پس از برداشت، طراحی ماشین‌ها و ربات‌ها برای فراوری محصولات،دسته بندی آن‌ها انجام می‌شود.

این گرایش یکی از جدیدترین گرایش‌های رشته مهندسی مکانیک می‌باشد و موضوعات زیر در زمره موضوعات جدید در این گرایش محسوب می‌شود:

  • بررسی استفاده از انرژی‌های نو در سرمایش و گرمایش گلخانه‌ها و دامداری‌ها
  • بررسی نقش کاشت درختان در کاهش درختان
  • بررسی اثر حرکت ماشین‌های کشاوزی بر روی کیفیت خاک
  • بهینه‌سازی فرایند بسته‌بندی محصولات کشاورزی
  • سوخت‌های پاک مانند بیودیزل

به غیر از نرم‌افزارهایی مانند ABAQUS، ANSYS، MATLAB، CATIA، SOLIDWORKS و FLUENT که در سایر گرایش‌های مهندسی مکانیک نیز کاربرد دارند، نرم‌افزارهایی مانند MSC ACTRAN برای پدیده‌های آکوستیکی و ROBOTIC DEVELOPER STUDIOبرای طراحی تخصصی ربات‌ها استفاده می‌شوند.

دانشجویان مقطع ارشد رشته مکانیک بیوسیستم می بایست پس از انمام دوره تحصیل , جهت انجام پایان نامه مکانیک بیوسیستم اقدام کنند . اولین گام انتخاب موضوع پایان نامه مکانیک بیوسیستم می باشد که با توجه به علایق دانشجو انتخاب می شود . پس از انتخاب موضوع نوبت به آماده سازی پروپوزال مکانیک بیوسیستم می رسد که بسیار حساس بوده و به انتخاب استاد راهنما تائید یا رد میشود . حال دانشجو نیاز به مشاوره پایان نامه مکانیک بیوسیستم دارد تا به بهترین نحو ممکن پروپوزال را به پایان نامه ای با ارزش تبدیل نماید . در طی این مدت دانشجو باید کلیه منابع معتبری که میتوانند وی را جهت رسیدن به هدف یاری نمایند ، تهیه کند ، حال به صورت کتاب و جزوه و مقاله و یا دانلود پایان نامه مکانیک بیوسیستم که قبلاً‌ در این زمینه انجام شده است . در نهایت کاری که آماده خواهد شد یک پایان نامه ارشد مکانیک بیوسیستم بوده که می تواند علاوه بر افزایش بار علمی خود داتشجو ، منبع معتبری برای بسط و گسترش علم مدیریت بازرگانی گردد .