موسسه مشاوران تهران

انجام پایان نامه زیست شناسی سلولی مولکولی

molecular-cell-biology-3
موسسه مشاوران تهران

انجام پایان نامه زیست شناسی سلولی مولکولی

رشته زیست شناسی سلولی مولکولی در مقطع کارشناسی در دانشگاه دارای ۵ گرایش میکروبیولوژی، علوم سلولی مولکولی، ژنتیک، بیوشیمی و بیوفیزیک است. قابل ذکر است که تفاوت محسوسی بین گرایشهای مختلف این رشته در مقطع کارشناسی وجود ندارد. در زیر به توضیح اجمالی گرایشهای مختلف این رشته می پردازیم.

انجام پایان نامه زیست شناسی گرایش میکروبیولوژی

میکرو ارگانیسم ها موجودات ریز ذره بینی مانند: باكتريها، ویروسها، قارچهای میکروسکوپی و پرتوزوئرها هستند که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. علم میکروبیولوژی که گرایشی از علم زیست شناسی است به بررسی و مطالعه میکرو ارگانیسم ها می پردازد. در این علم ارتباط میکرو ارگانیسم ها با خودشان همچنین با موجودات عالی تر مانند انسان، حیوانات و گیاهان بررسی می شود. علم میکروبیولوژی گرایشهای مختلفی دارد که عبارتند از: میکروبیولوژی پزشکی، میکروبیولوژی غذایی و میکروبیولوژی صنعتی

محقق این گرایش از یک سو می تواند به بررسی کاربرد سلاحهای میکروبی و راههای پیشگیری از این سلاحها بپردازد و از سوی دیگر می تواند در کارخانه های عطرسازی مشغول باشد. میکروبیولوژی پایه و اساس بسیاری از علوم از قبیل: بیوشیمی، بیوتکنولوژی، ژنتیک و پزشکی است. یکی از کاربردهای گرایش میکروبیولوژی در آزمایشگاههای تشخیص طبی است. میکروبیولوژی در تشخیص بیماری نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. در مواد غذایی و تولید مواد

مشاوره انجام پایان نامه زیست شناسی سلولی مولکولی

غذایی مختلف اثر میکروارگانیسم ها بسیار قابل توجه است، همچنین گرایش میکروبیولوژی در کشاورزی بطور بسیار وسیعی در تشخیص آفات گیاهی، مبارزه با آفات گیاهی و ایجاد مقاومت گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع و معادن نیز برای استخراج فلزات سنگین و در تصفیه نفت در گوگردزدایی از نفت مورد استفاده قرار می گیرد. در محافظت از محیط زیست تصفیه فاضلابها و مبارزه بیولوژیک با عفونتها و آلودگی های فاضلابی مورد استفاده قرار می گیرد و آب سالم و در حقیقت بدون آلودگی تحویل میدهد. حتی در صنعت نساجی نیز این علم به یاری بشر آمده است و به تازگی در صنعت نساجی از میکروارگانیسم ها برای تثبیت نشاسته و آهار دادن پارچه استفاده می شود.

انجام پایان نامه زیست شناسی گرایش علوم سلولی مولکولی

مهمترین مولکولهایی که در حیات سلول موثر هستند،DNA , RNA و پروتئین ها می باشند. DNA مركز ذخیره اطلاعات و صدور فرمانهای سلول، RNA وظیفه انتقال این فرمانها و پروتئین مسؤولیت اجرای این فرمانها را بر عهده دارند، در زیست شناسی سلولی مولکولی چگونگی این فعالیتها بررسی می شود.

امروزه زیست شناسی در کشورهای پیشرفته بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد سمت و سوی علوم سلولی و مولکولی دارد. چرا که رشته علوم سلولی ملکولی نیروی انسانی لازم را برای تحقیق در رشته های پزشکی، بیوشیمی، ژنتیک، بیوتکنولوژی، مهندسی ژنتیک، اصلاح نباتات، شیلات و دام تربیت می کند.

انجام پایان نامه زیست شناسی گرایش ژنتیک

ژنتیک درباره انتقال صفات وراثتی از والدین به اولاد بحث می کند که البته این والدین می توانند انسان، درخت یا باکتری باشند. در واقع ژنتیک تلاش می کند تا بگوید که چه مکانیزمهای مولکولی، عامل انتقال صفات از نسلی به نسل دیگر هستند. همچنین می خواهد بداند که چراگاهی اوقات در بین والدین و فرزندان در برخی صفات تفاوت های بسیار معنی داری وجود دارد؟ در کل دانشجویان این گرایش مباحث مهمی مثل ژنتیک سرطان، روش های تشخیص بیماری های ژنتیکی قبل و بعد از تولد، شناخت ناقلین بیماری ها، اصول مشاوره ژنتیکی، نقش ژنتیک و نژادهای انسانی، ژن درمانی، پزشکی قانونی، تکنیکهای رایج در ژنتیک، روشهای اصلاح نژاد و ژنتیک مولکولی را مطالعه می کنند.

انجام پایان نامه زیست شناسی سلولی مولکولی

مهارت ها و توانایی های لازم داوطلبان

در گرایشهای مختلف زیست شناسی سلولی و مولکولی باید علاقمند بود و صبر و پشتکار داشت تا بتوان طعم شیرین موفقیت را چشید همچنین دانشجو باید حافظه خوبی داشته و در

دروسی شیمی، ریاضی و فیزیک قوی باشد و در نهایت لازم است که به کارهای ازمایشگاهی علاقه مند باشد. برای مثال یکی از کارهایی که به طور معمول در آزمایشگاه علوم سلولی و مولکولی انجام می گیرد، استخراج RNA از یک بافت است که حداقل زمان لازم برای این کار ۵ ساعت می باشد.

طول دوره، شكل نظام و مقاطع ادامه تحصیل

دوره کارشناسی رشته زیست شناسی سلولی مولکولی ۴ سال بطول می انجامد و واحدهای نظری و کاربردی بصورت عمومی، پایه، اصلی و تخصصی و آزمایشگاهی ارائه می شود و فارغ التحصیلان این دوره می توانند تا مقاطع کارشناسی ارشد در رشته های ذیل و مقاطع بالاتر در داخل و خارج از کشور به تحصیلات خود ادامه دهند.

قابلیتهای فارغ التحصیلان و موقعیتهای شغلی

* سازمانهای مختلفی هستند که به فعالیتهای تحقیقاتی ژنتیکی می پردازند که از جمله می توان به مراکز مختلف وزارت جهاد کشاورزی، مراکز پژوهشی وزارت علوم، انستیتو پاستور، مركز ملی تحقیقات مهندسی ژنتیک و تکنولوژی زیستی اشاره کرد.

*اصولا در ایران اگر فردی به امید آینده مالی خوب به دنبال علوم پایه برود اشتباه کرده است چرا که رشته های علوم در ایران ارزش مادی زیادی ندارد. اما اگر به علوم پایه علاقه دارد، مطمئنا رشته علوم سلولی و مولکولی رشته ای با ارزش و خوب است تعدادی از مراکز تحقیقاتی مانند انستیتو پاستور، مرکز تحقیقات ژنتیک، مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک و مراکز تحقیقاتی دانشگاهی می توانند پذیرای فارغ التحصیلان علوم سلولی و مولکولی باشند. علاوه بر مراکز تحقیقاتی موجود، فارغ التحصیل این رشته می تواند با ایجاد شرکت خصوصی سازنده مواد اولیه آزمایشگاههای علوم سلولی و مولکولی یا آزمایشگاهی که تستهای آن در سطح مولکولی است، هم به جامعه علمی خدمت کند و هم وضعیت مالی نسبتا خوبی داشته باشد.

*کارشناسان میکروبیولوژی در پژوهشگاه نفت برای تحقیق بر روی میکروبهای نفت خوار یا گوگردزدایی، در بخش صنایع غذایی در کارخانه های کنسروسازی و کمپوت سازی و در صنایع بهداشتی مشغول به کار هستند. تهیه لوازم آزمایشگاهی مورد نیاز در این گرایش یکی از شغلهایی است که بعضی جذب آن می شوند. فعالیت در موسسه استاندارد یا آزمایشگاههای کارخانجات تهیه مواد بهداشتی و غذایی جهت تشخیص کیفیت و سلامت این مواد از نظر عدم آلودگی میکروبی، مراکز تهیه مواد دارویی مانند تهیه آنتی بیوتیک ها و بالاخره کارخانجات تهیه اسیدها مانند اسید بوتریک و اسید استیک و حلال ها مانند الکل و استون و مراکز تهیه واکسن مانند موسسه رازی و انستیتو پاستور ایران می توانند مراکز جذب فارغ التحصیلان این گرایش باشند.

نام دروس و تعداد واحدهای درسی

در ذیل به واحدهای درسی که دانشجوی رشته زیست شناسی سلولی ملکولی بایستی جهت اخذ مدرک کارشناسی بگذراند، اشاره شده است:

فهرست درسهای مشترک کارشناسی رشته های مختلف زیست شناسی سلولی و ملکولی

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

انجام پایان نامه مدیریت(41)
موسسه مشاوران تهران
معرفی بهترین موسسه انجام پایان نامه
بند انگشتی
دسته‌بندی نشده
انجام پایان نامه کامپیوتر
بند انگشتی
موسسه مشاوران تهران
انجام پایان نامه شیمی
بند انگشتی
موسسه مشاوران تهران
انجام پایان نامه زیست شناسی
بند انگشتی
دسته‌بندی نشده
انجام پایان نامه ریاضی
بند انگشتی
دسته‌بندی نشده
انجام پایان نامه فیزیک
مشاوران تهران (3)
موسسه مشاوران تهران
انجام پایان نامه دکتری معماری
مشاوران تهران (4)
موسسه مشاوران تهران
انجام پایان نامه داروسازی
مشاوران تهران (2)
موسسه مشاوران تهران
انجام پایان نامه دندانپزشکی
مشاوران تهران
موسسه مشاوران تهران
انجام پایان نامه زبان و ادبیات چینی
مشاوران تهران (5)
موسسه مشاوران تهران
انجام پایان نامه علوم آزمایشگاهی
مشاوران تهران
موسسه مشاوران تهران
انجام پایان نامه مدارک پزشکی
مشاوران تهران (1)
موسسه مشاوران تهران
انجام پایان نامه گفتار درمانی
مشاوران تهران
موسسه مشاوران تهران
انجام پایان نامه مامایی
مشاوران تهران (3)
موسسه مشاوران تهران
انجام پایان نامه فیزیوتراپی
7
موسسه مشاوران تهران
انجام پایان نامه نقاشی
6
موسسه مشاوران تهران
انجام پروپوزال مدیریت
del-asa.com(158)
موسسه مشاوران تهران
انجام پروپوزال در تمامی رشته ها
1-16
موسسه مشاوران تهران
انجام خدمات دانشجویی
1-6
موسسه مشاوران تهران
انجام تز دکتری
1-4
موسسه مشاوران تهران
خرید موضوع پایان نامه
1-3
موسسه مشاوران تهران
انجام مقاله و پایان نامه
1-11
موسسه مشاوران تهران
انجام پروژه دانشجویی
Educational-sciences-curriculum-planning
موسسه مشاوران تهران
انجام پایان نامه علوم تربیتی برنامه ریزی درسی
thesis-dissertation-1
موسسه مشاوران تهران
موسسات انجام پایان نامه
accounting-ratios-training-course
موسسه مشاوران تهران
نوشتن پایان نامه در رشته حسابداری
1-7
موسسه مشاوران تهران
پایان نامه نویسی ارشد|مشاوره انجام پایان نامه
5
موسسه مشاوران تهران
تز دکتری
1-13
موسسه مشاوران تهران
خرید پایان نامه
1-12
موسسه مشاوران تهران
سفارش پایان نامه