پایان نامه صنایع لجستیک و زنجیره تامین

پایان نامه صنایع لجستیک و زنجیره تامین

انجام پایان نامه صنایع لجستیک و زنجیره تامین

 

آنچه باید از رشته “ پایان نامه صنایع لجستیک و زنجیره تامین” بدانید :

زنجیره تأمین شامل کلیه فعالیت‌های مرتبط با جریان و مبادله کالاها و خدمات، از مرحله ماده خام تا مرحله محصول نهایی می باشد . وظیفه مدیریت زنجیره تأمین (SCM) ایجاد هماهنگی در تولید، موجودی، مکان یابی و حمل و نقل بین شرکت کنندگان در یک زنجیره تأمین است که براي دستیابی به بهترین ترکیب پاسخ گویی و کارایی برای موفقیت در بازار انجام میگیرد .

در حال حاضر خواست مشتری برای کیفیت بالا و خدمت رسانی سریع موجب افزایش فشارهایی شده که قبلاً وجود نداشته است، از این رو شرکتها بیش از این نمی توانند به تنهایی از عهده تمامی کارها برآیند. در بازار رقابتی موجود، بنگاه های اقتصادی و تولیدی علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلی، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافته اند. مدیریت زنجیره تأمین پدیده ای است که این کار را به طریقی انجام می دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در حداقل هزینه دریافت نمایند .

لجستیک در لغت به معنی مدت زمانیست که برای آماده کردن منابع، مورد نیاز است. مدیریت لجستیک بخشی از مدیریت زنجیره تأمین است که مفهوم زمان و مکان را به آن می افزاید و وظیفه اصلی آن برنامه ریزی، اجرا وکنترل جریان مستقیم و معکوس مواد، کالا و اطلاعات مرتبط و ذخیره سازی کارا و اثربخش آنها میان نقطه مبدأ و نقطه مصرف به منظور برآوردن الزامات مشتری می باشد.

مدیریت لجستیک شامل فعالیت هایی از قبیل مدیریت حمل و نقل .ی و خروجی، مدیریت ناوگان حمل، انبارداری، جابجایی مواد و کالا، اجرای سفارش، طراحی شبکه لجستیک، مدیریت موجودی، برنامه ریزی عرضه و تقاضا و مدیریت اشخاص ثالث تأمین کننده خدمات لجستیک می باشد . عملکرد لجستیک تا حدودی شامل تدارک و خرید، برنامه ریزی و زمان بندی تولید، مونتاژ و بسته بندی و خدمات به مشتریان نیز می شود.

موقعیت های شغلی مدیر زنجیره تامین
مديريت زنجيره تامين داراي سه فرايند عمده است ، از قبیل :
1- مديريت اطلاعات
2- مديريت لجستيك
3- مديريت روابط

برخی از شركت‌ کنندگان میكوشند كنترل زنجيره تامين خود را با كنترل عمومي عمودي و با استفاده از مالكيت و يكپارچگي تمام اجزاي مختلف در امتداد زنجيره تامين از تهيه مواد و خدمات تا تحويل محصول نهايي و خدمت به مشتري ، به دست آورند . اما ممکن است حتي با اين نوع ساختار سازماني ، فعاليتهاي مختلف و واحدهاي عملياتي ناهماهنگ باشند . ساختار سازماني شركت بايد بر هماهنگي فعاليتهاي مختلف براي دستيابي به اهداف كلي شركت تمركز كند .

دانشجویان مقطع ارشد رشته صنایع لجستیک و زنجیره تامین می بایست پس از انمام دوره تحصیل , جهت انجام پایان نامه صنایع لجستیک و زنجیره تامین اقدام کنند . اولین گام انتخاب موضوع پایان نامه صنایع لجستیک و زنجیره تامین می باشد که با توجه به علایق دانشجو انتخاب می شود . پس از انتخاب موضوع نوبت به آماده سازی پروپوزال صنایع لجستیک و زنجیره تامین می رسد که بسیار حساس بوده و به انتخاب استاد راهنما تائید یا رد میشود . حال دانشجو نیاز به مشاوره پایان نامه صنایع لجستیک و زنجیره تامین دارد تا به بهترین نحو ممکن پروپوزال را به پایان نامه ای با ارزش تبدیل نماید . در طی این مدت دانشجو باید کلیه منابع معتبری که میتوانند وی را جهت رسیدن به هدف یاری نمایند ، تهیه کند ، حال به صورت کتاب و جزوه و مقاله و یا دانلود پایان نامه صنایع لجستیک و زنجیره تامین که قبلاً‌در این زمینه انجام شده است . در نهایت کاری که آماده خواهد شد یک پایان نامه ارشد صنایع لجستیک و زنجیره تامین بوده که می تواند علاوه بر افزایش بار علمی خود داتشجو ، منبع معتبری برای بسط و گسترش علم صنایع لجستیک و زنجیره تامین گردد .

 

موارد بیشتر :

علاوه بر اطلاعات فوق می توانید موارد بیشتری در رابطه با مقالات رایگان ، سفارش مقاله و مرور پایان نامه در رشته های مختلف را در سایت های ما  مشاهده نمایید .