پایان نامه صنایع آینده پژوهی

پایان نامه صنایع آینده پژوهی

 انجام پایان نامه صنایع آینده پژوهی

آینده پژوهی رشته ای تلفیقی از علوم مهندسی و مدیریت و میان رشته ای است. هدف از این رشته تربیت متخصصانیست که دارای قدرت تخیل، پیش بینی و تصمیم گیری درست و به موقع در مراحل خرد و کلان مخصوصا در عرصه علم و فناوری باشند.

آینده پژوهی نشان می دهد که چگونه از میان تغییرات یا عدم تغییرات” امروز”، واقعیت “فردا ” بوجود می آید.

در واقع منظور از “آینده” در آینده پژوهی، “آینده ای نامحدود” است. یعنی آینده به طور کامل از پیش تعیین شده نیست و آینده پژوهان با شناسایی حالت های مختلفی که در آینده ممکن است رخ دهد برای دستیابی به آینده ای که نیازهای آنان را تامین و برآورده می کند، برنامه ریزی می کنند. در واقع پیش بینی، بخش کوچکی از فعالیتهای آنان را شامل می شود و فعالیت های آنان، بسیار وسیعتر از پیش بینی آینده می باشد.

 امروزه تغییرات با نرخ سریع تری به وقوع می‌ پیوندند. تغییرات فناوری و متعاقبا تغییر در دیگر جنبه‌های زندگی، افزایش روز افزون وابستگی متقابل کشورها و ملل، تمرکز زدایی جوامع و نهادهای موجود که بدلیل گسترش فناوری اطلاعات شتاب بیشتری یافته‌است، تمایل روزافزون به جهانی شدن به همراه حفظ ویژگی های ملی، قومی و فرهنگی و بسیاری عوامل دیگر، لزوم درک بهتر از “تغییرات” و ” آینده” را برای دولتها، کسب وکارها، سازمانها و مردم ایجاب می‌کند.

آینده اساسا قرین به عدم قطعیت است. با این همه آثار و رگه‌هایی از اطلاعات و واقعیات که ریشه در گذشته و حال دارند، می‌توانند رهنمون ما به آینده باشند. ادامه «تصمیم گیری صرفاچندین آینده محتمل بر اساس تجارب گذشته»، غفلت از رصد تغییرات آتی را در پی خواهد داشت و با تلخ کامی روبرو خواهد شد.
عدم قطعیت نهفته در آینده برای بعضی، توجیه کننده عدم دور اندیشی آنان است وبرای عده‌ای دیگر منبعی گرانبها از فرصت‌ها می باشد.

دانشجویان مقطع ارشد رشته صنایع آینده پژوهی می بایست پس از انمام دوره تحصیل , جهت انجام پایان نامه صنایع آینده پژوهی اقدام کنند . اولین گام انتخاب موضوع پایان نامه صنایع آینده پژوهی می باشد که با توجه به علایق دانشجو انتخاب می شود . پس از انتخاب موضوع نوبت به آماده سازی پروپوزال صنایع آینده پژوهی می رسد که بسیار حساس بوده و به انتخاب استاد راهنما تائید یا رد میشود . حال دانشجو نیاز به مشاوره پایان نامه صنایع آینده پژوهی دارد تا به بهترین نحو ممکن پروپوزال را به پایان نامه ای با ارزش تبدیل نماید . در طی این مدت دانشجو باید کلیه منابع معتبری که میتوانند وی را جهت رسیدن به هدف یاری نمایند ، تهیه کند ، حال به صورت کتاب و جزوه و مقاله و یا دانلود پایان نامه صنایع آینده پژوهی که قبلاً‌در این زمینه انجام شده است . در نهایت کاری که آماده خواهد شد یک پایان نامه ارشد صنایع آینده پژوهی بوده که می تواند علاوه بر افزایش بار علمی خود داتشجو ، منبع معتبری برای بسط و گسترش علم صنایع آینده پژوهی گردد .

 

موارد بیشتر :

علاوه بر اطلاعات فوق می توانید موارد بیشتری در رابطه با مقالات رایگان ، سفارش مقاله و مرور پایان نامه در رشته های مختلف را در سایت های ما  مشاهده نمایید .