پایان نامه صنایع سیستم های سلامت

پایان نامه صنایع سیستم های سلامت

انجام پایان نامه صنایع سیستم های سلامت

 

آنچه باید از رشته “ پایان نامه صنایع سیستم های سلامت” بدانید :

متاسفانه حوزه مهندسی صنایع در سلامت و درمان یکی از حوزه هاییست که مغفول مانده است . در واقع می توان گفت که در دنیا بحث سلامت و درمان گرفتار مشکلات سیستمیست و برای رفع این مشکلات بهترین راهکار و رویکرد، دیدگاه و رویکرد های مهندسی صنایع می باشد که خوشبختانه در دنیا متوجه این مساله شده اند و در کشورهای غربی شروع به استفاده از این حوزه ها کرده اند.
این رشته در امریکا تقریبا از سال ۲۰۰۹ ایجاد شده و آهسته آهسته در حال شکل گیریست ، مثلا در دانشگاه US University of Southern California رشته کارشناسی ارشد مرتبط با مهندسی صنایع شکل گرفته، در دانشگاه جورجیا تک هم در سال ۲۰۱۰ این کار را انجام داده اند، اخیرا من دیده ام که خیلی از دانشگاه های دیگر کشور های غربی و امریکا نیز این کار را انجام داده اند.

با گذشت زمان تغییراتی در نظام سلامت به وجود آمده و باعث شده تا به یک نظام پیچیده و متغیر تبدیل شود.  این سیستم پیچیده قسمت بزرگی از هزینه های دولتی را نیز در بر می گیرد . بنابراین نیاز به بهبود در این سیستمها بسیار احساس شده و وجود یک دید سیستمی، مورد توجه واقع می شود. با وجود پزشکان با تجربه، نیروی انسانی متبحر و امکانات مناسب مشاهده می شود هنوز سازمان های وابسته به نظام سلامت مانند بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر مراکز با مشکلات زیادی مواجه هستند. هر چند تمام بخش ها و افراد مسئولیت های خود را به درستی و بی نقص انجام می دهند، اما در اکثر موارد ثابت شده که عمده این مشکلات به دلیل عدم وجود نگاهی سیستمی به این مراکز می باشد . مهندسی سیستم ها کمک میکند تا سیستمهای موجود سلامت شناسایی، بررسی و آنالیز شوند؛ سپس با ارائه راه حلهایی، سیستم کاراتر عمل کند و بهره وری سیستم افزایش یابد.از این رو این امر باعث می شود بیمارستانها بیمارمحور، پاسخگو و انعطاف پذیرتر باشند.

هرچند سالهاست که مهندسین صنایع، در حوزه سلامت فعالیت دارند و پایان نامه هایی در مقاطع ارشد و دکتری در حوزه سلامت ارائه شده است، اما در سال تحصیلی 92- 93 برای اولین بار دانشگاه های تربیت مدرس(از طریق کنکور) و امیرکبیر (از طریق رتبه های برتر) به صورت هم زمان اقدام به پذیرش دانشجو در گرایش مهندسی سیستم های سلامت از رشته مهندسی صنایع کردند.

دانشجویان مقطع ارشد رشته صنایع سیستم های سلامت می بایست پس از انمام دوره تحصیل , جهت انجام پایان نامه صنایع سیستم های سلامت اقدام کنند . اولین گام انتخاب موضوع پایان نامه صنایع سیستم های سلامت می باشد که با توجه به علایق دانشجو انتخاب می شود . پس از انتخاب موضوع نوبت به آماده سازی پروپوزال صنایع سیستم های سلامت می رسد که بسیار حساس بوده و به انتخاب استاد راهنما تائید یا رد میشود . حال دانشجو نیاز به مشاوره پایان نامه صنایع سیستم های سلامت دارد تا به بهترین نحو ممکن پروپوزال را به پایان نامه ای با ارزش تبدیل نماید . در طی این مدت دانشجو باید کلیه منابع معتبری که میتوانند وی را جهت رسیدن به هدف یاری نمایند ، تهیه کند ، حال به صورت کتاب و جزوه و مقاله و یا دانلود پایان نامه صنایع سیستم های سلامت که قبلاً‌در این زمینه انجام شده است . در نهایت کاری که آماده خواهد شد یک پایان نامه ارشد صنایع سیستم های سلامت بوده که می تواند علاوه بر افزایش بار علمی خود داتشجو ، منبع معتبری برای بسط و گسترش علم صنایع سیستم های سلامت گردد .

 

موارد بیشتر :

علاوه بر اطلاعات فوق می توانید موارد بیشتری در رابطه با مقالات رایگان ، سفارش مقاله و مرور پایان نامه در رشته های مختلف را در سایت های ما  مشاهده نمایید .