پایان نامه محیط زیست | پایان نامه منابع طبیعی

پایان نامه محیط زیست | پایان نامه منابع طبیعی

انجام پایان نامه محیط زیست و منابع طبیعی

پایان نامه محیط زیست و منابع طبیعی

آنچه باید از رشته “پایان نامه محیط زیست” بدانید :

بطور كلی هدف از تأسیس رشته محیط زیست در كشور توجه به مواهب  طبیعی اعم از آبهای داخلی و مرزی (دریاها)، جنگل، مرتع، تالاب، خاک، فضاهای مسکونی ( روستا‌ها و شهرها)، فضاهای صنعتی وآلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های انسان، پیشگیری از آلودگی‌ها سامان دهی صنایع وکنترل آلودگی‌های ناشی از آنها، حفظ تنوع زیستی و حیات وحش، مدیریت واستحصال از جمعیت‌های حیات وحش بوده است.  لذا دانشگاه‌های مجری این رشته وظیفه تربیت نیروهای متخصص و كارآمد جهت برنامه ریزی به منظور حفظ ونگهداری ارکان محیط زیست برای رفاه وآسایش نسل امروزوامانت دار نسل‌های آتی براساس اصول اکولوژیکی را بعهده دارند.

دانشجویان در طی دوران تحصیل ضمن كسب مهارت و تجربه علمی‌در خصوص موضوعات پایه و اساسی دانش محیط زیست و علوم مرتبط  شامل، اكولوژی، شیمی‌فیزیک، ریاضی، آمار، جانورشناسی، گیاهشناسی، و . . .  با موضوعات تخصصی این رشته از جمله اكولوژی حیات وحش، ارزیابی، آلودگی، زیست شناسی مهره داران، سنجش از دور، سامانه‌های جغرافیایی، . . .  آشنا خواهند شد و مهارت‌های لازم برای تأمین احتیاجات بخش‌های اجرایی را كسب خواهند نمود.

منابع طبیعی یک رشته چند بخشی یا بین رشته ای است و آمیخته ای از علوم بیولوژی، اکولوژی، فیزیک، شیمی، ریاضی، آمار، اکولوژی کاربردی و جغرافیا می باشد .

  1. پایان نامه مرتعداری
  2. پایان نامه آبخیزداری
  3. پایان نامه مدیریت مناطق بیابانی
  4. پایان نامه زیستگاه ها و تنوع زیستی

دانشجویان مقطع ارشد رشته محیط زیست می بایست پس از انمام دوره تحصیل , جهت انجام پایان نامه محیط زیست اقدام کنند . اولین گام انتخاب موضوع پایان نامه محیط زیست می باشد که با توجه به علایق دانشجو انتخاب می شود . پس از انتخاب موضوع نوبت به آماده سازی پروپوزال محیط زیست می رسد که بسیار حساس بوده و به انتخاب استاد راهنما تائید یا رد میشود . حال دانشجو نیاز به مشاوره پایان نامه محیط زیست دارد تا به بهترین نحو ممکن پروپوزال را به پایان نامه ای با ارزش تبدیل نماید . در طی این مدت دانشجو باید کلیه منابع معتبری که میتوانند وی را جهت رسیدن به هدف یاری نمایند ، تهیه کند ، حال به صورت کتاب و جزوه و مقاله و یا دانلود پایان نامه محیط زیست که قبلاً‌ در این زمینه انجام شده است . در نهایت کاری که آماده خواهد شد یک پایان نامه ارشد منابع طبیعی بوده که می تواند علاوه بر افزایش بار علمی خود داتشجو ، منبع معتبری برای بسط و گسترش علم مدیریت بازرگانی گردد .